Nieuwe sponsor mogelijkheid

Dutch Water levert gezond drinkwater tegen een betaalbare prijs aan de bevolking rondom Mombasa in Kenia. Daarnaast kunnen scholen en weeshuizen worden voorzien van gezond drinkwater door de bijzonder gewaardeerde steun vanuit Stichting Waterpas.

Vanuit de fabriek worden ca. 12 distributiepunten in het grote gebied bevoorraad die als warehouses functioneren. Dat gebeurt met vrachtwagens. Vanuit deze distributiepunten worden zo’n 3.000 winkeltjes bevoorraad met zogenaamde TukTuk’s (kleine Piagio driewielers). Dutch Water huurt deze TukTuk’s inclusief chauffeur per rit die gemaakt wordt om water af te leveren.

Omdat het goedkoper, betrouwbaarder en efficiënter is wil Dutch Water graag haar ingehuurde TukTuk vloot langzaam gaan vervangen door eigen vervoer in de vorm van de hieronder afgebeelde ‘gemotoriseerde driewieler’. Dit transportmiddel heeft als groot voordeel dat het 2x zoveel water kan transporteren als de TukTuk’s, waardoor minder- en ook nog eens goedkopere ritten mogelijk worden. De Supermans zijn bovendien erg geschikt voor het ‘uitdagende wegdek’ van de meeste Keniaanse wegen.

Dutch Water zou graag een aantal driewielers, zoals hierboven afgebeeld, aanschaffen en zoekt daarvoor sponsorgeld. De totale kosten voor 1 driewieler bedragen ca. € 3.500. Vanzelfsprekend zal uw bedrijfsnaam in de bestickering helder zichtbaar zijn.

Udo Uiterwijk

General manager Dutch Water Limited