Voor 3 cent per dag een betere toekomst.

Ze kunnen uw hulp heel goed gebruiken. Schoon drinkwater vergroot hun kansen.

Voor 3 cent per dag een betere toekomst.

U geeft een kind 1 jaar schoon drinkwater voor slechts 10 euro!

Wat kunt u doen?

Voor 3 cent per dag geeft u een kind schoon drinkwater. Het kind wordt hiermee veel gezonder, groeit beter, kan beter leren en ontwikkelt zich waardoor zijn/haar kansen op een betere toekomst toenemen. Dat betekent dat u voor 10 euro per jaar een kind schoon drinkwater geeft. En voor ongeveer 250 euro per jaar een schoolklas of voor een paar duizend euro een hele school (afhankelijk van de grote van de school). Ook kunt u een weeshuis adopteren om het van schoon drinkwater te voorzien.

Stichting Waterpas is blij met de grote diversiteit aan Vrienden: particulieren, bedrijven, scholen, kerken, netwerkclubs, stichtingen en zelfs sportteams hebben Keniaanse kinderen blij gemaakt met drinkwater.

We proberen zoveel mogelijk een sponsor te verbinden aan een specifiek sponsorobject (een klas, een school of een weeshuis) en de sponsor te informeren over de specifieke situatie van deze klas/ school of het weeshuis. We houden u op de hoogte van de leveringen.

We kunnen u in alle gevallen voor, tijdens en na de sponsoring voorzien van materiaal welke  u kunt gebruiken voor de promotie van de sponsoring: tijdens het jubileum, het feest, de wervingsactiviteit of in het medewerkerblaadje of op het prikbord in de kantine.

Tevens bestaat de mogelijkheid om een watertank te sponsoren welke geplaatst wordt bij de scholen en weeshuizen. Afhankelijk van de grootte van deze tank kost dit eenmalig KSH 50,000/= (€ 400,-).

Dutch Water ltd maakt gebruik tuk-tuks: dit zijn kleine motorvoertuigen waar zo’n 50 jerry cans in meegenomen kunnen worden voor verkoop in de straat. Mocht u dit autootje willen sponsoren dan is dat € 2.000,00. Stichting Waterpas biedt deze sponsoring aan omdat het mes aan twee kanten snijdt: Dutch Water kan een tuk-tuk aanschaffen waarop desgewenst een (bedrijfs)naam kan worden aangebracht. Als tegenprestatie levert Dutch Water voor dit sponsorbedrag de overeenkomende hoeveelheid gezond drinkwater af bij de scholen en tehuizen in Mombasa.

Voor een overzicht van huidige sponsors: zie vrienden.

We nemen graag contact met u op als u meer wilt weten: info@stichtingwaterpas.nl.

Sponsorsuggesties:

Stichting Waterpas heeft allerlei sponsors:

• Particulieren, die ons regelmatig ondersteunen of eenmalig, bijvoorbeeld omdat ze een feestje te vieren hebben en ervoor kiezen om als cadeau geld in te zamelen voor Stichting Waterpas.
  • Netwerkclubs zoals Lions, Rotary, Ronde Tafel, Probus, etc. We komen graag langs voor een presentatie!
  • Scholen, die hiermee op 2 manieren educatief bezig zijn. Enerzijds door kinderen te leren delen en bewust te maken dat we het erg goed hebben in Nederland. En anderzijds door iets leren over Afrika/Kenia/Mombassa en de mensen die daar wonen. Het is vaak leuk om activiteiten te organiseren “voor kinderen – door kinderen”. Stichting Waterpas denkt graag met u mee en kan u met materiaal ondersteunen.
  • Kerken
  • Stichtingen
  • Bedrijven

Veel bedrijven willen aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) doen. Soms is dat makkelijk te organiseren en in lijn met de bedrijfsvoering. Soms is dat lastiger of ontbreekt simpelweg de kennis en de tijd om iets te organiseren. D.m.v. sponsoring van Waterpas geeft men heel concrete zichtbare hulp, welke (indien gewenst) ook zichtbaar gemaakt kan worden binnen het bedrijf.

Er zijn 3 soorten bedrijfssponsoring:

• Lange termijn relatie, waarbij het bedrijf zich voor meerdere jaren aan Waterpas en een specifiek sponsorproject verbindt, en hierop terugkoppeling krijgt welke gedeeld kan worden met werknemers en/of relaties
  • Eenmalige sponsoring, bijvoorbeeld voor een jaar of half jaar.
  • Wervingsactiviteit waarbij het bedrag afhankelijke is van giften, verkopen etc.. Dit kan bijvoorbeeld ter ere van een jubileum, waarbij het bedrijf i.p.v. cadeaus geld vraagt voor stichting Waterpas. Een ander voorbeeld is dat er van elke verkochte fiets of fles cola een x-bedrag naar Stichting Waterpas gaat.